ایران، مهد تولید صنایع دستی فاخر و ارزشمند در سراسر جهان است.

به گزارش باور ما؛ این نمایشگاه که با همکاری اداره کتابخانه های عمومی دهلران در سالن آن اداره برگزار شده است امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ توسط مدیر کل میراث فرهنگی به همراه زرگوش معاونت توسعه و سرمایه انسانی و محسنی معاونت صنایع دستی آن اداره افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

فرزاد شریفی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در جریان این بازدید گفت: ایران، مهد تولید صنایع دستی فاخر و ارزشمند در سراسر جهان است. صنایع دستی ایرانی از دوران باستان یعنی مادها و آریایی‌ها متولد شدند و با گذشت زمان در دوره‌های هخامنشیان، ساسانیان و افشار، به اوج شکوفایی رسیدند و تولید و رشد صنایع دستی از هزاران سال گذشته تا به همین امروز، هنوز در جریان است.
وی گفت: شهرستان دهلران به لحاظ صنایع دستی دارای صنعتگران بسیار ارزنده ای می باشد که آثار تولیدی آنها در نمایشگاه های استان و کشور حائر رتبه های برتر شده اند.
وی یادآور شد: شهرستان دهلران بهشت باستانشناسان است که در این راستا تا کنون بیش از ۳۵۰ اثر تاریخی شهرستان بررسی و شناسایی شده و آماده ثبت در فهرست آثار ملی کشور می باشد‌.
مدیرکل میراث فرهنگی اظهار کرد: فاز اول سکو سازی و روشنایی برای گذراندن اوقات فراغت مردم در مسیر پیاده رویی جاده سرگرآو( آبگرمه ) شروع شده و انشالله فاز دو آن به زودی به پیمان خواهد رفت.
شریفی گفت: از آقای آبسالان مدیریت آموزش و پرورش دهلران بخاطر همکاری و تعامل سازنده با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهلران سپاسگزارم.
در پایان این بازدید؛ مدیرکل و معاونان اداره کل میراث فرهنگی ایلام از آبسالان و جمعی از صنعتگران فعال شهرستان دهلران با اهدا لوح سپاس تجلیل کرد.