شهر دهلران در وضعیت قرمز قرار دارد. ظرفیت تخت های بستری در بخش کرونای بیمارستان شهداء دهلران در حال تکمیل شدن است. لطفا مراقب خود و خانواده تان باشید.

این بنریِ است کهِ امروز صبح در رسانه ها و شبکه هایِ اجتماعیِ جهت اطلاع و آگاهی مردم درج شد۔
نُه ماه است به روش هایِ مختلف به مردم توصیه و سفارش جهت رعایتِ پروتکل هایِ بهداشتی می شود، اما متاسفانه آمار مبتلایان و فوتی هایِ کروناییِ هر روز، کمتر که نشد بلکه به صورت تصاعدی رو به افزایش است و از دید ما درب بر همان پاشنه می چرخد۔ از مردم بی خیالیِ و از مسئولان توصیه و سفارش۔
آقایان؛ توصیه و سفارش خوب است اما نه برای وضعیت های قرمز و سیاه۔
عصرها اگر به بازار روید به خوبی می بینید که مردم چگونه بی خیالند۔
اگر از دورهِ گردهایِ سطح شهر که الی ماشالله تعدادشان روز به روز رو به فزونی است و از شهرها و استان هاییِ با وضعیت قرمز و سیاه آمده است، بپرسید، بسیاری از آنان در این روزها آمده اند که وقتی آنها را می بینید، می فهمید توصیه و سفارش مسئولان به مردم بی تاثیر است۔
توصیه و سفارش با ارزش است اما باید قبول داشت دیگر زمان توصیهِ صِرف گذشته است۔
دورهِ گردها را به شهرهایِ خود عودت دهید، اجازه ندهید عشایرِ کوچرو از کرمانشاه تا همدان تا سنندج حرکت و به مناطق دیگر بیایند۔
شرکت هایِ فعال مناطق را تعطیل تا کارگران غیربومی به خانه های خود باز گردند۔
بازارها را از ساعت شش عصر به بعد تعطیل اعلام کنید۔
شاید با این اقدامات، کرونا کنترل شد و گر نه، با این اوضاع و احوال در روزهایِ آینده با مبتلایان و فوتی هایِ بیشتریِ رو به رو خواهیم بود۔ آن وقت وضعیتیِ به وجود خواهد آمد که بیمارستان ها پر خواهند شد که دیگر جاییِ برای توصیه و سفارش نخواهد ماند۔
این پیش بینی یِ است که امروز با رصد اوضاع، احتمال وقوع آن می رود، اگر چه امید داریم هیچ گاه با آن روبرو نشویم۔