این بیماری از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام است که دام های مبتلا هیچ گونه علائم بالینی از خودشان نشان می دهند

به گزارش باور ما؛ روح اله کرمی در جلسه توجیهی بیماری تب کریمه کنگو با سلاخان ، متصدیان واحدهای عرضه گوشت و افراد فعال در کشتارگاه دهلران با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو باید جدی گرفته شود اظهار داشت: افرادی که با گوشت و فراورده های گوشتی در ارتباط هستند باید هشدارهای بهداشتی در خصوص این بیماری را جدی بگیرند.

وی افزود: این بیماری از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام است که دام های مبتلا هیچ گونه علائم بالینی از خودشان نشان می دهند و با توجه به مخاطرات بهداشتی از آن به عنوان یک بیماری بسیار خطرناک در جوامع انسانی یاد می‌کنند.
وی با اعلام این مطلب که مبارزه با کنه های ناقل این  بیماری و رعایت مسائل بهداشتی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال این بیماری دارد تصریح کرد: سم پاشی دام و جایگاه های دامی از جمله اقدامات این اداره در راستای مبارزه با این بیماری است که در طول سال انجام می پذیرد.
سرپرست اداره دامپزشکی دهلران با بیان اینکه کشتار غیرمجاز دام خارج از کشتارگاه ها و مصرف گوشتی که خارج از چرخه بازرسی دامپزشکی عرضه شده است نیز از مهمترین راه‌های انتقال این بیماری است از همه همشهریان خواست که گوشت مصرفی خود را از مراکز عرضه مجاز که گوشت آنها ممهور به مهر دامپزشکی و دارای تاریخ کشتار است تهیه کنند.
کرمی با  تاکید بر این مطلب که مردم حتما گوشت خریداری شده را حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد نگه داشته و سپس مصرف کنند .
وی تصریح کرد: همچنین لازم است  مردم از خوردن جگر خام خودداری و پیش از مصرف امعاء و احشاء را ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه نگهداری و سپس مصرف کنند.