با توجه به گرمای هوا در شهر مهران باید نیازمندی‌های این شهرستان هم در داخل شهر و هم در پایانه مرزی و توقفگاه‌های خودروها تکمیل و مرتفع شوند.

به گزارش سایت باور ما؛ معاون زیربنایی و عمرانی بنیاد برکت کشور و هیات همراه وارد ایلام شدند که مورد استقبال معاون امور عمرانی استانداری ایلام قرار گرفت .

در نشستی که در محل سالن جلسات معاونت عمرانی تشکیل شد ، مهندس هژبری با اشاره به متفاوت بودن برگزاری کنگره اربعین حسینی نسبت به سالهای گذشته گفت :ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی‌(ره) در طول سال‌های اخیر منشا خدمات زیادی برای استان ایلام بوده که این خدمات در بخش‌های محرومیت‌زدایی و احداث یا تکمیل زیرساخت‌ها محسوس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی در مورد حضور ستاد اجرایی فرمان امام در مقوله اربعین یادآور شد: این ستاد همواره پای ثابت خدمات‌رسانی به زائران اربعین، تلاش برای تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نواقص اربعین در استان ایلام بوده است.

وی افزود: هرچند در دوسال گذشته به علت شیوع کرونا اربعین به شکلی برگزار نشد اما باید برای اربعین امسال برای پذیرایی و استقبال از حضور جمعیتی بیش از ۵ میلیون زائر آمادگی داشته باشیم .

هژبری گفت نکته بسیار مهمی که باید مد نظر داشته باشیم برگزاری اربعین در ماه‌های گرم سال برگزار می‌شود.که نیاز به برنامه ریزی مناسب و منسجم دارد .

معاون استاندار خاطر نشان کرد: با توجه به گرمای هوا در شهر مهران باید نیازمندی‌های این شهرستان هم در داخل شهر و هم در پایانه مرزی و توقفگاه‌های خودروها تکمیل و مرتفع شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای اربعین امسال تامین آب شرب بهداشتی پایدار و نیز احداث سیستم‌های استاندارد دفع فاضلاب و تامین یخ در پایانه مرزی مهران، پایانه برکت و میدان اربعین و حتی در مرز کشور عراق است.

گفتنی است پس از بحث و تبادل نظر معاون امور عمرانی استاندار، معاون امور زیربنایی و عمرانی بنیاد برکت و هیات همراه باتفاق فرماندار مهران شهرستان مهران از زیرساخت های مرز مهران بازدید بعمل آمد.