برنامه‌ریزی‌های لازم از جمله تامین وسیله نقلیه اتوبوس با ظرفیت ۷۰۰ دستگاه در روز برای بازگشت زمینی زائران از طریق مرز مهران به مناطق مختلف کشور صورت گرفته ولی اینکه چه تعداد از زوار مسیر زمینی را برای بازگشت انتخاب می‌کنند باید منتظر ماند و شرایط را بررسی کرد.

دکتر کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز مهران اعلام کرد : ستادواربعین استان ایلام آمادگی لازم جهت جهت ارائه خدمات به زائرین حسینی دربازگشت به کشور را دارد .
ایشان گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته زائرانی که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند، می‌توانند از طریق مرز مهران به ایران بازگردند و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است .
احمد کرمی اظهار کرد::برنامه‌ریزی‌های لازم از جمله تامین وسیله نقلیه اتوبوس با ظرفیت ۷۰۰ دستگاه در روز برای بازگشت زمینی زائران از طریق مرز مهران به مناطق مختلف کشور صورت گرفته ولی اینکه چه تعداد از زوار مسیر زمینی را برای بازگشت انتخاب می‌کنند باید منتظر ماند و شرایط را بررسی کرد.
معاون استاندار گفت : تنها نگرانی ما بحث ویروس خطرناک کرونا ست که ستاد اربعین بویژه مسئولان بهداشت و درمان در زمینه رعایت کامل پروتکول های بهداشتی توسط زائرین و عوامل خدمات‌رسان تمهیدات لازم بعمل اورند .
دکتر کرمی با بیان اینکه خدمات رسانی به زائرین در‌ زمان بازگشت‌ صورت می گیرد از اعضای ستاد اربعین حسینی استان درخواست کرد که با تمام توان و با استفاده از ظرفیت های موجود در خدمت به‌ زوار امام حسین (ع) همکاری و تعامل لازم بعمل آورند .