مطالبه گری و توجه به مطالبات مردم و پرهیز از بی تفاوتی در این زمینه نقش موثری در اعتماد سازی دارد.

به گزارش سایت باور ما به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران؛ علی هوشمند مدیر کل ارشاد اسلامی استان در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران گفت: شورای فرهنگ عمومی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین نقشی مهم برعهده دارد که باید با ظرافیت و دقت و بهره گیری از ظرفیت ها به وظایف خود در موضوع جهاد تبیین عمل کند.
امام جمعه دهلران هم گفت:با فرهنگ سازی و همت بزرگان تیراندازی در مراسم های عروسی و عزا،امروز به یک امر منسوخ تبدیل شده است و از طرفی موضوع اطعام در مراسم های عزا بواسطه فرهنگ سازی کم رنگ شده است.
سید محسن موسوی به تشییع جنازه ها و یک معضل دیگر به نام ختم خوان ها اشاره و گفت: باید با فرهنگ سازی و تذکر به ختم خوان ها با توجه به هزینه های هنگفت برای خانواده های متوفی اقدام کرد.
فرماندار ویژه دهلران هم گفت: حذف سنت های ناروا در مراسم های عزا و عروسی حاصل تلاش و پیگیری شورای فرهنگ عمومی، متولیان و دستگاه های فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان است.
لطیف صادقی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی هم دستگاه های متولی، هنرمندان،شعرا و روحانیت با تذکر و امر به معروف ونهی از منکر می توانند در جلوگیری از مسایل و مشکلات اجتماعی نقش موثری در فرهنگ سازی ایفا کنند.
سرهنگ خاسرو جانشین سپاه ناحیه دهلران هم بر ضرورت جهاد تبیین و اعتماد سازی تاکید و گفت: مطالبه گری و توجه به مطالبات مردم و پرهیز از بی تفاوتی در این زمینه نقش موثری در اعتماد سازی دارد.
باسره مدیر کمیته امداد دهلران هم خواستار توجه به موضوعات فرهنگی در دو بخش مرکزی و موسیان بصورت ویژه شد و افزود: کمیته امداد در بحث فرهنگ کار و تولید دو کارگاه اشتغالزایی برای ۱۴ نفر از مددجویان فراهم کرده است.