مدیر اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دهلران از برپایی ۱۵ غرفه صنایع‌دستی در ایام نوروز خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری باور ما؛ حجت الله عینی با اعلام  این خبر گفت: همزمان با ایام نوروز نمایشگاه صنایع‌دستی، خوراکی‌های محلی و محصولات دامی در ۱۵ غرفه به صورت سنتی در ۵ سیاه چادر عشایر برگزار می‌گردد.

عینی اظهار کرد: در این نمایشگاه سنتی هنرمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان به عرضه تولیدات و صنایع دستی ارزشمند خود از جمله حصیر، گلیم، جاجیم، چیت، بافتنی های داری وغیر داری، غذاهای سنتی و لبنیات محلی و تولیدات دامی  می‌پردازند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دهلران عنوان کرد: برپایی نمایشگاه سنتی به صورت سیاه چادر عشایر علاوه بر آنکه ایجاد فرصتی برای عرضه و نمایش تولیدات و محصولات هنرمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان است، نیز فرصتی برای معرفی ویژگی‌های فرهنگی و شیوه‌های زیستی کهن ساکنان دهلران با تاریخی حدودا ده هزار ساله است.

وی عنوان کرد: دهلران با دارا بودن آثار باستانی بسیار و به استناد پژوهش‌های باستان‌شناسی از  مهمترین کانون‌های زیستی و فرهنگی ایران طی ادوار مختلف تاریخی و از نخستین مراکز آغاز کشاورزی و دامپروری در دنیا است. از این‌رو زندگی عشایری و برپایی سیاه چادر بخشی از فرهنگ غنی و چندین هزار ساله این کهن دیار است.

حجت‌الله عینی افزود: معرفی شاخصه‌های فرهنگی، تاریخی منطقه، صنایع دستی و تولیدات محلی را از اهداف مهم این اداره است که امیدواریم به این واسطه و با همکاری همه بخش‌ها بتوانیم طی رویداد فرهنگی مختلف زمینه توسعه گردشگری منطقه را فراهم آوریم.

وی بیان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی، خوراکی‌های محلی و محصولات دامی از تاریخ ۲۸ اسفند لغایت ۱۲ فروردین ماه سال‌جاری در پارک اناران ورودی شهر دهلران  برگزار است.