چند روزیست خبرِ انتقال دفتر و شرکت "نفت و گاز غرب" از استان کرمانشاه به ایلام با مژده و مشتلق در فضای مجازی دست به دست شده و بسان خبر زلزله سان برجام، دل و دست دلسوزان حوزه ی رسانه و بویژه اهالی فعال در عرصه ی فضای مجازی را به لرزه در آورده؛ بطوریکه اینبار و با وجود جهت‌گیری‌های متضاد قبلی اصحاب رسانه در حوزه های شمال و جنوب استان ایلام در بیشتر موارد گذشته، شاهد تجمیع اضداد و هم‌صدایی این دو جریان بوده ایم.

غلامعباس پیری؛ چند روزیست خبرِ انتقال دفتر و شرکت “نفت و گاز غرب” از استان کرمانشاه به ایلام با مژده و مشتلق در فضای مجازی دست به دست شده و بسان خبر زلزله سان برجام، دل و دست دلسوزان حوزه ی رسانه و بویژه اهالی فعال در عرصه ی فضای مجازی را به لرزه در آورده؛ بطوریکه اینبار و با وجود جهت‌گیری‌های متضاد قبلی اصحاب رسانه در حوزه های شمال و جنوب استان ایلام در بیشتر موارد گذشته، شاهد تجمیع اضداد و هم‌صدایی این دو جریان بوده ایم.
رسانه های حوزه ی شمال که هر فرصتی را برای تخریب فرزندان جنوب در عرصه های مدیریتی غنیمت می‌شمردند، اما این‌بار تمام پنجره ها و دیدگاه‌های مغرضانه دیروز را بسته و از پشت عینک “هم استانی‌گری ” و ” درد و دغدغه ی مشترک”!! فریاد تایید و تصدیق استحقاق استان ایلام برای تصدی شرکت نفت و گاز غرب کشور سر می‌دهند.
فریادی که هیچ منتقد عاقلی نباید بر آن خرده گرفته و یا آن‌را مورد انتقاد قرار دهد چرا که مصلحت حوزه ی شمال استان و بویژه شهرستان ایلام هم اکنون ایجاب می‌کند تمام تلاش خود را صرف ایجاد بستر و مرجعی برای مطالبه ایی کند که در نگاه اول می‌تواند دغدغه ی مشترک با دهلران باشد.
دهلران بله دهلران؛ همان شهرستان منفور و مغضوب همیشگی ایلام که دورترین شهرستان استانی‌ست که گویا مدیریت آن، “استان ایلام” را فقط و فقط در مرکز استان و یکی دو شهرستانی میبیند که حتی کمترین مولفه یی برای اختصاص “فرمانداری” ندارند!!
سال‌هاست که گویا شهرستان زرخیر و در عین حال خاکسترنشین دهلران از مدیریت حاکم بر ایلام بسان یتیمی مزاحم در خانه ی نامادری لجوج و عفریته خون دل می‌خود و اشک چشم می نوشد۔
گذشته ثابت کرده و آینده روشن خواهد کرد که دیگِ انتقال شرکت نفت و گاز غرب کشور به مرکز استان؛ برای دهلران و دهلرانی نجوشیده و نخواهد جوشید!!
ساده لوحی است اگر تصور شود جایگاه دهلران از قِبَل این انتقال ترفیع یافته و نگاه مغرضانه ایلام به دهلران، مهربان شود که ” هر کسی از ظن خود شد یار من” ؛ و گرنه کدام پشت میز نشین، کدام صدا وسیما و خبرنگار و کدام رسانه و کانال خبری در مرکز استان، تا کنون منابع متعدد نفت و گاز در شهرستان دهلران را یادآوری کرده و آمار گرفته است؟!
باری! مردم ، مسوولان و بویژه اصحاب رسانه ی شهرستان دهلران فراموش نمی‌کنند که این شهرستان بزرگترین، غنی ترین و مستعد ترین شهرستان استان است و این سایه ی استان ایلام بر دهلران بوده که تاکنون بزرگترین مانع پیشرفت این شهرستان در عرضه های صنعت، کشاورزی، معدن، نفت و گاز و… بوده است.
فراموش نمی‌کنیم مدیریت حاکم بر استان طی چند سال اخیر و هر بار چگونه در ایام اربعین حسینی(ع) بر نقشه ی مسیر دهلران _مهران پاکن می کشد و مردم ولایت‌مدار دهلران را از فیض خدمت‌گذاری زوار امام حسین(ع) محروم می کند!!
فراموش نمی‌کنیم کارشکنی های مرکز استان را در حذف مسیر به صرفه و اقتصادی راه آهن اندیمشک _دهلران_ مهران و جایگزینی مسیری که ثمره ایی جز اتلاف سرمایه های ملی و استانی نداشته است.
یادمان نرفته مرکز استان چگونه و چقدر تلاش کرد بازارچه ی مرزی در شهرستان دهلران مصوب نشود.
“انتقال شرکت نفت و گاز غرب کشور به دهلران” مطالبه ایست که باید از سوی آحاد مردم غیور و مسوولان و بویژه اصحاب رسانه در شهرستان دهلران به دغدغه ی اصلی و تیتر اول مطالبات این مردم؛ بویژه در سفر آینده ی رییس جمهور به استان قرارگیرد؛( چه باز هم و مانند گذشته مرکز نشینان استان در سفر رییس جمهور به دهلران کارشکنی کرده یا به همت فرزندان دهلران سفر محقق شود ) و گرنه با وجود درصد بسیار بالای منابع نفت و گاز غرب کشور در دهلران؛ سهم خواهی و کشمکش کرمانشاه و ایلام در میزبانی شرکت نفت و گاز غرب کشور مصداق همان ضرب المثل لُری به این مضمون خواهد بود که: دو نفر کافر بر سر تصاحب مالِ مسلمانی با یکدیگر درگیر شده و جنگ می‌کردند.!!