همه ما با درک درست شرایط و با مسئولیت پذیری بیشتر در جهت صرفه جویی مصرف آب و برق با برنامه درست .‌مدون حرکت کنیم تا انشاالله با هزینه کمتری از این مسایل و مشکلات عبور کنیم.

به گزارش سایت باور ما؛ جلسه اضطراری ستاد پیشگیر، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور دکتر مجید بیگلریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان با تأکید بر اینکه نمودارکاهش بارش در استان نسبت به بلند مدت ۶۱/۴ درصد و نسبت به مشابه سال گذشته ۳۵/۳ درصد نشان می دهد و آغاز زودهنگام گرمای هوا و در پی آن افزایش مصرف برق در استان، تابستانی پرتنش با کمبود آب و برق را برای استان ایلام ترسیم می کند گفت با پیش بینی کارشناسان مبنی بر اینکه در سال زراعی۱۴۰۱-۱۴۰۰ شاهد کاهش بارندگی قابل توجهی در سراسر کشور خواهیم بود که این پیش بینی درست بود و در بین استان های کشور استان ایلام بطور ۱۰۰‌ درصد گرفتار خشک سالی و از مناطق کم‌بارش کشور محسوب می شود

وی گفت: اکنون با نزدیک شدن به ایام گرم سال و براساس وضعیت موجود در پی اتخاذ تمهیداتی برای مدیریت تامین انرژی آب و برق باشیم و به مردم نیز توصیه و هشدار داده شود تا در مصرف انرژی تا جایی که ممکن است در مدیریت مصرف برق و آب همکاری و مدیریت نمایند .

بگلریان در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات تأمین آب در بخش‌هایی استان به ویژه شهرستان چوار و هلیلان گفت: در بررسی های به عمل آمده برخی از روستاهای این شهرستانها با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند که در این راستا بایستی به طرق مختلف از جمله آبرسانی سیار با همکاری دستگاههایی که تانکر آب رسان دارند به آنها کمک شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ضمن اینکه از صدا و سیمای مرکز استان خواست که در جهت ایجاد فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب و برق با برنامه مختلف از جمله زیر نویس بصورت مستمر تلاش کند، افزود: در این زمینه نقش صدا و سیما و رسانه ها در ایجاد فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش مصرف آب و برق می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

مجید بگلریان مدیرکل مدیریت بحران خاموش کردن حتی یک لامپ در ادارات و توسط هر خانوار را در حفظ شبکه برق تاثیرگذار خواند و گفت: اینجا لازم است همه ما با درک درست شرایط و با مسئولیت پذیری بیشتر در جهت صرفه جویی مصرف آب و برق با برنامه درست .‌مدون حرکت کنیم تا انشاالله با هزینه کمتری از این مسایل و مشکلات عبور کنیم.

گفتنی در این نشست مصوباتی ازجمله تشکیل تیم بازرسی به منظور بازدید و سرکشی از ادارات و نهاد ها دولتی بمنظور پایش برق مصرفی و در صورت استفاده نامتعارف در وهله اول تذکر و در صورت تکرار انشعاب آن قطع می گردد، قطع آب شرب و جداسازی آن از فضای سبز، همکاری دستگاههایی که تانکر آب شرب سیار دارندبرای تامین آب روستاها، مجهز شدند دستگاههای اداری، بیمارستانها و نانوایی ها و …. به موتور برق های سیار، فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما و فضای مجازی، تشویق مسئولین ادارات و مردم در صورت رعایت الگوی مصرف برق و آب و …