اداره کل منابع طبیعی استان ایلام با استناد به دستور وزیر وقت جهادکشاورزی آن زمین را به تعاونی مسکن آن اداره کل واگذار می کند۔ در کمال تعجب و تاسف مدیران وقت آن تعاونی در حاتم بخشی تام آن زمین را به ۲۴۲ قطعه با متراژهای ۶۰۰، ۸۰۰، ۹۰۰ و ۱۰۰۰ مترمربعی به غیربومیانی واگذار می کند که دهلران را برهوت و کویر می دانند و بسیاری از آنان در همان سال ها زمین های واگذار شده را به فروش می رسانند۔

سال هزار و سیصد و هفتاد و سه، ۲۴ هکتار از زمین های پلاک ۲۱ دهلران آزاد و در زمره منابع ملی کشور قرار می گیرد۔
اداره کل منابع طبیعی استان ایلام با استناد به دستور وزیر وقت جهادکشاورزی آن زمین را به تعاونی مسکن آن اداره کل واگذار می کند۔
در کمال تعجب و تاسف مدیران وقت آن تعاونی در حاتم بخشی تام آن زمین را به ۲۴۲ قطعه با متراژهای ۶۰۰، ۸۰۰، ۹۰۰ و ۱۰۰۰ مترمربعی به غیربومیانی واگذار می کند که دهلران را برهوت و کویر می دانند و بسیاری از آنان در همان سال ها زمین های واگذار شده را به فروش می رسانند۔
اگر دهلران برهوت و کویر بود چرا شما برای زمین آن شهر مقاوم با مردمانی نجیب و اخلاق مدار سَر و دست شکستید و با بیشرمی آن را کویر خطاب کردید!
چرا مدیران وقت اداره کل منابع طبیعی و تعاونی مسکن از قدرت سوء‌استفاده کردند؟ و به گونه ای عمل شده که گویی این زمین را از دست دشمن به غارت گرفته و غنائم جنگی را خودسرانه بین خود تقسیم کردند!؟
آیا در دستور وزیر جهادکشاورزی یا دیگر مقامات آمده است برای ساخت خانه به کارمندان یک اداره ۶۰۰، ۷۰۰، ۸۰۰، ۹۰۰ و یا ۱۰۰۰ متر مربع زمین واگذار کنید؟! مگر آن کارمندان قرار بود خانه بسازند یا گاوداری!؟
کدام وزارتخانه، اداره کل، یا اداره شهرستانی پیدا می شود برای صاحب خانه شدن کارمندان، زمین در این ابعاد به آنان واگذار کند؟
آیا این سوء‌استفاده از قدرت نیست؟!
باید گفت در کمال تاسف، زمینی که برای ساخت خانه به غیربومیان واگذار شد امروز بعد از ۲۶ سال هنوز سَنگی بر روی سَنگی قرار نگرفته است!
آیا سندی برای خلع ید و ابطال سند آن زمین، مستدل تر از این وجود دارد؟
امروز به لطف بازرسی ها و مبارزه با فساد که در قوه محترم قضاییه با وجود آیت الله رییسی شروع شده است، مردم دهلران خواهان احضار و بازخواست آن مدیران هستند و تا حصول نتیجه از پیگیری دست نخواهند کشید۔
امید داریم با ورود سازمان بارزسی کشور و استان ایلام، بارقه امید، بار دیگر تحت لوای نظام‌ جمهوری اسلامی در دل مردم دهلران روشن گردد۔