خدمات درمان ناباروری نیز به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، تمام زوج‌های نابارور در سامانه ثبت نام می‌شوند و در سال ۳ بار می‌توانند از خدمات ناباروری استفاده کنند.

به گزارش سایت خبری باور ما؛ مدیرکل بیمه سلامت ایلام با اشاره به اینکه تمامی افراد فاقد بیمه به صورت رایگان بیمه می‌شوند گفت: ۳۱۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
نورالدین رحیمی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد بیمه به صورت رایگان بیمه می‌شوند، هم اکنون ۳۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و افراد فاقد بیمه نیز می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گیرند.

وی افزود: سه دهک اول را بدون اینکه مراجعه‌ای به ادارات کل بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان داشته باشند، با استفاده کد ملی به صورت رایگان بیمه شده‌اند و می‌توانند از خدمات بستری و سرپایی استفاده کنند.

وی ادامه داد: خدمات درمان ناباروری نیز به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، تمام زوج‌های نابارور در سامانه ثبت نام می‌شوند و در سال ۳ بار می‌توانند از خدمات ناباروری استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام عنوان کرد: این افراد در گذشته تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان می‌توانستند از خدمات ناباروری استفاده کنند، اما هم اکنون سقف برداشته شده و در صورتی که به مراکز دولتی مراجعه کنند ۹۰ درصد هزینه‌های بحث ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی مطرح کرد: در صورتی که به مراکز خصوصی و خیریه مراجعه کنند، تعرفه این دو بخش نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.

رحیمی یادآور شد: تمام مادران باردار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، فرزندان آن‌ها نیز تا ۵ سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و می‌توانند از خدمات بهداشت و درمان در حوزه سلامت استفاده کنند.