این پروژه ۷۵ کیلومتری در قالب ۴ قطعه خواهد بود که امروز قطعه یک آن که ۱۷ کیلومتر است کلنگ زنی می‌شود که از چوار تا ایوان خواهد بود.

به گزارش سایت خبری باور ما؛ خیرالله خادمی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی روز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ در مراسم کلنگ زنی قطعه اول راه آهن ایلام در محدوده تونل اربعین اظهار داشت: شبکه ریلی در غرب کشور از پروژه‌های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است؛ برای پروژه راه آهن ایلام اعتباری معادل ۶۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی گفت: استان مرزی ایلام محرومیت خاصی دارد و به واسطه استقرار در زاگرس دشواری هایی جهت احداث راه آهن دارد.

خادمی افزود: استان ایلام به عنوان دروازه اصلی عتبات عالیات تلقی شده که کل کشور وابستگی دینی از این بابت برایشان ایجاد شده است؛ در این راستا برنامه ریزی ها باید بصورت ملی باشد چرا که اعتبارات استانی برای تحول در پروژه‌های راهسازی استان‌های مرزی کافی نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: راه آهن مطالبه مردم به حق مردم استان ایلام است؛ باید زیرساخت هر پروژه‌ای آماده باشد تا بشود یک فرایند را شروع کرد.

بهرام‌نیا استاندار ایلام در این مراسم گفت: کلنگ این پروژه در سال ۹۱ زمانی که بنده به عنوان معاون سیاسی و امنیتی در استان در خدمت مردم ایلام بوده زده شد، حتی در همین محل هم انفجارهایی برای آغاز کار انجام شد، اما متاسفانه در طول حدود ۱۰ سال این پروژه به سرانجام نرسیده بود.

وی گفت: اتصال ایلام به شبکه ریلی مطالبه به حق مردم استان است و همه باید تلاش کنیم این امر در استان به زودی محقق شود.

عبدالله بهادری؛ مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: با تلاش‌های انجام شده، از محل اعتبارات ملی ۱۷ کیلومتر پروژه راه آهن ایلام از سمت اسلام اباد به ایوان شروع شد که ایستگاه اصلی در چوار بوده که کلا ۷۵ کیلومتر خواهد بود.

وی افزود: این پروژه ۷۵ کیلومتری در قالب ۴ قطعه خواهد بود که امروز قطعه یک آن که ۱۷ کیلومتر است کلنگ زنی می‌شود که از چوار تا ایوان خواهد بود.

مدیرکل راه و شهر سازی استان ایلام گفت: برآورد اولیه این پروژه برای ۱۷ کیلومتر بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۶۷ هزار متر مکعب در این قطعه بتن ریزی صورت می‌گیرد.

وی گفت: باید این شبکه را به مرکز استان وصل کنیم که بهترین مسیر نیز همین مسیر قطعه اول است.